• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag använder spartracker. Riktigt kul o det ger resultat
Ska nog kolla upp det! Körde Dreams förut och det funkade bra som mikrosparande. Även om jag löpande behövde tömma potten där ibland var det skönt att ha en buffert på 5-10 K istället för att söka nya krediter :) Men sen började de ta ganska bra betalt för tjänsten och då kändes det lite kontraproduktivt när målet ju var att spara pengar så jag avslutade den.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Fast då måste man ju ha utrymmet att betala 600 kr extra varje månad när lönen kommer och kan ju lika gärna göra det då. Det kostar ju inte mindre pengar per månad bara för att man delar upp det.
Absolut, men som jag skrev kände jag inre stress av att inte göra något mitt i månaden. Alltså om jag skulle betalt 600kr extra vid löning skulle jag ändå känna en stress mellan lönerna att jag inte gör mer.
Jag extra amorterar varje månad vid lön, däremellan betalar jag 20kr/dag. Det känns bra i själen helt enkelt. Plus att 20kr/dag känns som en lägre summa än 600kr/mån :)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Jag kör spartracker per dag. Har mall för 1000 kr. Sen veckospar, den är för 10 000 kr på 1 år. Efter varje vecka fördelar jag dessa pengar till olika saker. Förra veckan blev in på olika sparkonton. Denna veckan tog jag amortering 400 kr på ett lån
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Förut stirrade jag mig blind på siffror och i nuet. Man kunde känna ångesten och hur lång backen är. Nu är det bara att fokusera en dag i taget. Jag har även en kalender där jag har köpfria dagar o köpstopp. Försöker använda kortet så lite som möjligt. Eftersom jag sparar pengar varje dag och inte drar på mig mer skulder så går det åt rätt håll. Detta kommer inte synas direkt, men om 1 år kommer detta garanterat att synas!
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Ibland blir det inte som man hade tänkt. Jag betalade av ett mindre lån igår, som egentligen skulle betalas senast i juli. Men nånstans så behövde jag få sinnesro. Nu blir det drygt 2 tuffa veckor, igen. Ca 800:- kvar, men jag handlade igår så det mesta i matväg är klart för denna veckan. Jag andas, jobbar, och fokuserar så mycket jag kan på annat än pengar. Min chef lät mig byta min senaste sjukdag mot en semesterdag, så jag slipper förlora 1200:- på kommande lön. Förhoppningsvis kommer även löneökningen nu i juni, den syns ännu inte på lönespecen.
Efter idag har jag 7 arbetspass kvar innan semestern, så jag försöker hålla blicken på den. Kämpa på allesammans därute!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ibland blir det inte som man hade tänkt. Jag betalade av ett mindre lån igår, som egentligen skulle betalas senast i juli. Men nånstans så behövde jag få sinnesro. Nu blir det drygt 2 tuffa veckor, igen. Ca 800:- kvar, men jag handlade igår så det mesta i matväg är klart för denna veckan. Jag andas, jobbar, och fokuserar så mycket jag kan på annat än pengar. Min chef lät mig byta min senaste sjukdag mot en semesterdag, så jag slipper förlora 1200:- på kommande lön. Förhoppningsvis kommer även löneökningen nu i juni, den syns ännu inte på lönespecen.
Efter idag har jag 7 arbetspass kvar innan semestern, så jag försöker hålla blicken på den. Kämpa på allesammans därute!
Vilket lönesystem har ni?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp